måndag 8 april 2013

Ny rubrik på bloggen!

Ja, så var det måndag. Igen!! Fantastiskt, tycker jag. Det är som att öppna en ny sida i en bok, ett oskrivet blad. Man kan bara fylla det med nya, spännande och oväntade saker.



Detsamma tycker jag det är när det blir ett nytt år. Det nya året bara är en massa tomma blad och man väljer ju själv hur man vill att boken ska skrivas för att de här dagarna och året som ligger framför en ska bli ett år av glädje och inspiration för en själv men även för sina medmänniskor. För det ger ju större glädje när man får göra gott för någon annan i sin närhet med uppmuntran på olika sätt än att bara göra saker för sin egen skull. Och sedan när man ser tillbaka och kanske funderar: Kunde jag ha gjort saker på något annat sätt eller gjort något utöver det vanliga för någon annan? Att gå en extra mil på något sätt. Det är ju faktiskt aldrig fel!!!

Varför jag valde att byta namn på min blogg är dels för att jag är född på en måndag och sen just det faktum att måndag är veckans första dag, åtminstone här i Sverige och i några andra länder också. Men som i t.ex. USA så är söndagen veckans första dag men nu lever vi ju inte i USA så då är det måndagen som är veckans första dag här i Sverige. Fast det står ju i Bibeln att Jesus uppstod på den första veckodagen som var en söndag och därför så är det ju fortfarande så i vissa länder att söndagen är den första veckodagen där.



Så jag tycker det ska bli väldigt spännande med denna nya, härliga vecka som ligger framför mig!

Jag önskar även dig som läser detta en härlig vecka nu och ta vara på möjligheterna att göra det bästa du kan den kommande veckan, både för din egen del men även för dina medmänniskor runt omkring dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar